Cordaanzuidvakantie

Donderdag 16 juni
Na maandenlange voorbereiding voor de vakantie zijn we beland aan de vooravond van de reisdag naar Center Parcs. Het moment van onze koffers inpakken. Wat moet er mee en wat niet, wat vinden we belangrijk? Lisette belt in paniek haar ouders en Christiaan, wat moet ik allemaal meenemen. Na gerustgesteld te zijn kan ze rustig alles inpakken. Heeft niemand iets vergeten? Ach ja, anders heeft iemand anders het wel. Wij Nederlanders nemen toch teveel mee op vakantie. Welterusten mensen.

Vrijdag 17 juni
Bij Lisette was er nog enige stress, of de controleur van de woningbouw op tijd zou komen. Gelukkig was dit het geval. En konden we allemaal om twaalf uur op kantoor verzamelen. Christiaan zijn koffer was bijna het grootst, maar hij kon Kenneth zijn koffer niet overtreffen! Nina had wel het kleinste maat aan reisbagage. Wat zou Nina allemaal bij zich hebben? We waren allemaal op tijd om bus 15 naar station Zuid te nemen. Nina had van tevoren kaartjes gekocht, dus we konden snel door nadat alle kaartjes gestempeld waren door Sascha. Qua treinreis hadden we een goede aansluiting. In Zwolle zijn we overgestapt op een provinciaal boemeltreintje. Nina en Sascha hadden voor het eten en drinken gezorgd. Aangekomen in Coevorden, stond de taxi al te wachten. De eerste lading met bagage kon al spoedig vertrekken. Er was ook een boodschappen ploeg die naar de Lidl ging. Sjaak en Lisette bleven moederziel alleen achter op het station. De boodschappen doen ging prima, dus na het boodschappen doen gingen zij als derde met de taxi. De huisjes werden verdeeld, alle boodschappen werden in kastjes gedaan en de koffers werden uitgepakt. Omdat alles zo ver weg was werden er fietsen gehuurd. Vijf minuten voordat de fietsenverhuur sloot, hadden we toch onze fietsen. Erg handig, want nu hoefden we geen avondvierdaagse te lopen om überhaupt ergens te komen. Iedereen ging chillen en genieten van onze eerste  avond van de vakantie. Rond zeven uur in de avond ging iedereen aan tafel in het huisje Nina. Het avondeten was gereed “spaghetti” lekker! Tot in de late avonduurtjes werd er nog 31 gespeeld. Wel op tijd slapen 'jongens en meisjes' want morgen weer vroeg op.

Zaterdag 18 juni
De wekker van Tamara, die ze niet uit kon zetten, ging af om half zeven. Lisette en Tamara hadden het leuke idee om hard te gaan lopen. Tijdens het hardlopen kwamen ze erachter, dat ze beter eerst koffie hadden kunnen drinken. Lisette haakte heel verstandig af. Om negen uur was bijna iedereen op tijd voor het ontbijt. Alleen Nasser was moeilijk uit zijn bed te krijgen. Samen werden afspraken gemaakt wat we allemaal gingen doe die dag. Iedereen ging naar het zwembad, behalve Dries terwijl die speciaal voor de vakantie een nieuwe zwembroek had gekocht. Het was een groot zwembad met verschillende baden. En natuurlijk de beruchte wildwaterbaan. De wildwaterbaan was gelijk een hit voor alle durfals, maar je kwam er wel bont en blauw uit. Na gesnackt te hebben gingen we het zwembad verlaten. We verdeelden ons in twee groepen. Maar Christiaan was niet uit het zwembad te krijgen. Hij bleef er nog eventjes en trof de hele groep nog op tijd bij het terras aan. De groep van Nina vetrok richting het Noorder Dierenpark te Emmen. Onderweg werd groep Nina opgehouden door de lokale boeren straatrace. Via een omweg werd het station op tijd bereikt. Van station Dalen naar station Emmen duurde maar een kwartiertje. In Emmen werd eerst 10 keer verkeerd gelopen voordat uiteindelijk het dierenpark bereikt werd. Anne had vrijkaartjes geregeld, zodat we voor niks naar binnen konden. Anne bedankt! De bekende vlindertuin werd bezocht voordat we naar de echte dieren gingen. Af en toe regende het zodat we moesten schuilen. Het viel ons op dat bijna alle dieren die we bezochten gingen vechten, vooral de apen. De stokstaartjes waren ook favoriet. Ze waren aan het vechten om een ei, terwijl er een meter verder een vrij ei lag die nog niet geconfisqueerd was. Het was een leuke dierentuin. Kenneth, Sascha en Christiaan waren op Center Parcs lekker aan het genieten van de vakantierust. Een dame blanche ging er bij Christiaan wel in. Verder werd de zaterdagmiddag besteed aan poolen en uitrusten. “Zo Kenneth jij kunt goed poolen!” Het weer was niet denderend, dat merkten de mensen die naar Emmen waren geweest aan den lijve. Het begon zo hard te regenen, met grote hagelstenen en behoorlijk wat klappen onweer. De groep kwam aan als verzopen katten. Een boer was zo vriendelijk om de Nina groep te laten schuilen. Maar gelukkig was het avondeten klaar “heerlijk Sascha en Kenneth”. Die nasi van jullie is wel een tikje pittig voor sommigen (lees Lisette). Daarna werd er weer verhuisd naar het café om te borrelen en 31 te spelen. In de huisjes aangekomen, waren we het 31 spelen nog niet beu. Er werden nog behoorlijk wat potjes gespeeld. Dat was het, een geslaagde zaterdag van onze vakantie.

Zondag 19 juni
Door sommigen werd er weer om klokslag half zeven opgestaan (lees Dries Lisette en Tamara). Zo heb je nog wat aan je dag. Om negen uur werd er weer heerlijk ontbeten. Nadat Nasser weer werd wakker gemaakt. Christiaan trok zich even terug om te chillen. De rest ging weer naar het café om te poolen. Nasser, Sjaak en Lisette hadden hier echter geen zin in, dus ze gingen naar het zwembad. Ze kregen niet genoeg van de wildwaterbaan waar ze tien keer vanaf zijn gegaan. Daardoor voelden ze zich een aantal dagen helemaal door elkaar geschud. De rest van de vijf uur die ze in het zwembad bleven brachten ze door in het bubbelbad met Erben Wennemars. De niet zwembad gangers 'mietjes' hebben lekker lui gedaan, natuurlijk in het café en in de huisjes. Om half vijf waren twee bowling banen gereserveerd. Een Mannenbaan en een Vrouwenbaan. Sjaak gooide keer op keer een strike. Had hij niet stiekem geoefend in Amsterdam bij Knijn? Op het laatst werd hij toch ingehaald door Kenneth. Bij de vrouwen stond Sascha constant aan kop. Lisette bakte er helemaal niets van. En kreeg hulp van de bowling glijbaan zodat de bal in het midden van de baan bleef. Na een uur sportief bezig te zijn geweest gingen we door naar het Italiaanse restaurant. Hier werden voornamelijk pizza`s besteld. Daarna uiteraard een biertje en poolen. Daarna tv in beide huisjes. Dit was het einde van de laatste volle dag.

Maandag 20 juni
Natuurlijk werd er weer om half zeven opgestaan door dezelfde mensen. Sascha werd wakker door opa opa. Er was wel tijd nodig om onze koffers in te pakken. Om negen uur weer een heerlijk ontbijt. “Heerlijk Nina”  dat roerbak ei. De taxi kwam stipt op tijd tien uur. De fietsen werden terug gebracht en de taxi nam alle bagage mee zodat we niet hoefden te tillen. We werden in groepjes van drie naar het station gebracht. Op het station kwam weer de boemeltrein richting Zwolle. In Zwolle aangekomen moesten we even wachten op de volgende trein. Nina, Christiaan en Lisette smulden van de patat en het ijs. Daarna kwam de intercity richting Schiphol. Nasser, Tamara, Lisette en Christiaan verveelden zich niet door 31 te gaan spelen. Wat anders! Vermoeid maar voldaan kwamen we uit op station Zuid. Hier werd afscheid genomen van Sascha. Waarna de rest met bus 15 naar de stadionweg ging. Dit was het verslag van een geslaagde vakantie. Zullen we volgend jaar weer gaan? Misschien, wie weet.