Bewonersvakantie Zeeland

Van 26 mei tot en met 1 juni 2014 zijn de bewoners van RIBW Cordaan SVS op vakantie geweest. Er gingen 9 bewoners en woonbegeleiders mee. We hebben 4 vakantiehuisjes geboekt in Roompot te Zeeland. Hieronder volgt het verslag dat een van de bewoner heeft opgesteld tijdens ons verblijf:

26 mei 2014
Omstreeks 12.30 uur vertrokken we van de SVS richting Zeeland.
Rond 16.30 uur aangekomen, toen genoten we van een lekkere koffie.
Eenmaal de huisjes verdeeld gingen we uitpakken en het linnengoed doen.
Ongeveer rond 18.17 uur begon de leiding te koken en rond 20.00 uur gingen we aan tafel.

27 mei 2014
Om 11.00 uur werd er genoten van een ontbijt, omdat we daarna doorgingen naar een dorp in de buurt: Goes, daar was er markt.
Eenmaal daar kocht ik gelijk een slot voor mijn mountainbike. Nadat we een stuk gelopen hadden gingen we zitten op het terras waar we hadden afgesproken. Toen hebben we geweldig genoten van een consumptie. Bij thuisaankomst hebben wij geluncht.
Vervolgens ging er een groep op naar het zwemparadijs.
Trouwens op de terugweg van Goes raakte we verdwaald op een brug. Eenmaal weer over de brug kwamen we goed aan.
Annemieke raakte in paniek door de storm. Werkelijk door die stormbui zag ik niks.
Maar we zijn heelhuids weer terug gekomen.
20.00 uur meegenomen op een strandwandeling, we zagen oesterjutters en kwallen. Zo rondom het strand en wal. Na een lange wandeling door het roompot park terug naar ons huisje.

28 mei 2014
Vandaag s`morgens omstreeks 10.30 uur werd ons meegedeeld dat we naar de plaats Middelburg zouden gaan. Om 11.00 uur werden we gehaald maar één bewoner was nog niet klaar. Eenmaal aangekomen mochten we gaan shoppen en twee uur later afgesproken bij een meeting point. Rond 14.30 uur waren we weer terug op het park. Rond 18.00 s`avonds kwam de nieuwe leiding de anderen aflossen.

29 mei 2014
Hemelvaartdag uitslapen en dan 12.00 uur op naar Vlissingen een plaats ongeveer 24 km verder. Daar waren onder andere terrassen visboeren en snackbars. Ook zag ik een beeld van een vrouw die wacht tot haar man terugkomt met de boot, zeg maar.
Nadat we gegeten hebben gingen we onderuit gezakt voor de buis. Daar hangen we nu nog met chips, sap, koffie de hele mik mak.
Maar dat pas nadat we eerst zijn uitgeweest bij de café bar. Ik houd het voor gezien. Dikkie dik tot morgen misschien.

30 mei 2014
Om 09.00 uur werd de medicatie gebracht en we gingen naar de plaatselijke C1000. Wij gingen mee boodschappen doen. ‘s middags om half twee werd de begeleiding afgelost en kwamen we op het idee van een strandwandeling.

Daar dus, zo gezegd zo gedaan naar het strand waar ik mijn haren ging wassen. ‘s middags ging Carlos de leiding laten zien waar het zwembad en café bar restaurant strand e.d. waren.

31 mei 2014
Om 11.40 uur werd ons meegedeeld daar we om 12.30 uur naar een plaatsje dichtbij genaamd, Veere gingen. Rond 16.00 uur zijn we terug en om 18.00 uur gingen we naar het restaurant om daar eens een hapje te gaan eten.
We hebben uitzonderlijk veel gegeten, nou ja sommige van ons dan.
Rond 20.00 uur waren we klaar en gingen we terug naar ons huisje.

01 juni 2014
Nou ja rond 10.15 uur begonnen we aan een gezamenlijk ontbijt, dat een uurtje duurde.
Wel jammer was dat eigenlijk.

Daarna begonnen we de huisjes schoon te maken voor vertrek.
Laatste afwas, stofzuigen, linnengoed e.d.
Om 13.00 uur ‘s middags begonnen we weer aan de terugtocht naar Reigersbos.
Graag laten wij weten dat de bewoners een fantastische week hebben gehad. Een weekje er tussenuit heeft hen heel erg goed gedaan. Dit alles was natuurlijk niet mogelijk geweest zonder de financiële steun van Stichting Cornuit.